2014. április 1., kedd

The mortal instruments = A végzet ereklyéi

Sziasztok!
Ez lenne a legelső könyvajánló, értékelő (kinek, hogy tetszik)... Az egyik kedvenc könyvsorozatommal kezdeném Cassandra Clare-től, remélem elnyeri azok tetszését akik esetleg még nem olvasták.

Cassandra Clare: A végzet ereklyéi:
-Csontváros
-Hamuváros
-Üvegváros
-Bukott angyalok városa
-Elveszett lelkek városa

A történetben természetfeletti lények harcolnak egymással. Vannak az alvilágiak (vérfarkasok, vámpírok, tündérek, boszorkánymesterek és a démonok gyermekei),felettük állnak a nephilimek, vagyis az árnyvadászok. A történet főhősnője Clary felfedezi ezt a titkos világot, miután elrabolják anyját, majd megtesz minden tőle telhetőt, hogy megmentse őt. Váratlan fordulatok, romantikus szálak, fergeteges beszólások, akció és egy szexi, pimasz pasi. Kell ennél több? A történetről nem is írnék többet, mert nem akarok semmit lelőni azok számára kiknek még ismeretlen. A karakterek szerintem nagyon jók voltak. Igen, természetesen és is beleszerettem a pimasz, bunkó, angyali külsejű Jacbe. De ki nem? Nagyon jó beszólásai vannak és a macsó viselkedés ellenére nagyon érző. Clary nekem néha kicsit idegesítő volt, de aztán ő is jól megtalálta a szerepét az árnyvadászok világában. Simon a tipikus kis esetlen tinifiú, de igazán jó poénokkal. A Lightwood testvérek elsőre kicsit beképzeltnek tűntek, de végül velük is egészen jól meg lehetett barátkozni. Valentine.... igen, ő az a tipikus gonosz típus a fiával együtt. Magnus a történet egyik leghumorosabb szereplője, de egyben a legbölcsebb is. Az eddig könyvek szerintem remekül sikerültek és nagyon várom a befejező részt, a Mennyei tüzek városát.
Mindenkinek ajánlom aki szereti a természetfeletti dolgokat és még nem olvasta. Esetleg, ha valaki nagyon nem szert olvasni, nézze meg a filmet. Bár szerintem a filmből nem lehet igazán jól kivenni  a karaktereket és a magyar szinkronhangokkal sem voltam kibékülve. Viszont voltak olyan jelentek amit nagyon jól eltaláltak, például (az egyik kedvencem) az üvegházas jelenet.Egyszer érdemes a filmet is megnézni, ha nem többször!

"Beleszerettél már a nem megfelelő személybe?
- Sajnos, Rév Asszonya, én maradtam az én egyetlen igaz szerelmem. Dorothea erre harsányan
felnevetett. - Legalább - mondta - nem kell tartanod a visszautasítástól, Jace Wayland.
- Nem feltétlenül van így. Időnként nemet mondok magamnak, hogy érdekesebb legyen.
Dorothea megint elnevette magát, de Clary közbevágott. - Nyilván kíváncsi rá, miért jöttünk.
Madame Dorothea."


"-Most jön az,hogy csíkokat szaggatsz a pólódból, és bekötözöd a sebemet? - tréfálkozott a lán. Gyűlölte a vér látványát, főleg a sajátjáét.
-Ha azt akartad, hogy tépjem le a ruháimat, csak kérned kellett volna.

(...) - És a legközelebb, ha azt tervezed, hogy egy ilyen sérüléssel hívod fel magadra a figyelmemet, ne felejtsd el, hogy néhány kedves szó is csodákat tud művelni."

"A talpazatba az 1234-es évszámot vésték, körben pedig szavak álltak: NEPHILIM: FACILIS DESCENUS AVERIN.
-Ez a Végzet Kelyhe akar lenni? - kérdezte a lány. Jace bólintott.
-Az pedig ott a talpazaton a Nephilimek.. az Árnyvadászok jelmondata.
-Mit jelent?
Jace vigyora fehéren villant a sötétben.
-Azt jelenti, hogy "Árnyvadászok: 1234 óta jobban áll nekik a fekete, mint ellenségeik özvegyének".
-Jace...!
-Azt jelenti - szólt közbe Jeremiás - hogy pokolra szállni könnyű."

"Ha a fantáziátlanságba bele lehetne halni, gyerekkorodban kipurcantál volna."

'Persze - mondta a fiú. - Imádunk szaporodni. Az egyik kedvenc elfoglaltságunk."

Szeretném megemlíteni az ehhez kapcsolódó trilógiát. A történet, szereplők és idő más, de ugyanazok a lények, képességek találhatók meg benne.
Cassanda Clare: Pokoli szerkezetek:
~Az angyal
~A herceg
~A hercegnő


Igazság szerint imádtam ezt a sorozatot is. Mind a történet, mind a szereplők nagyon jók voltak. Talán Will még Jacen is túltett. Ezt a sorozatot is ajánlom mindenkinek. Fantasztikus, izgalmas, lélegzetelállító. Mikor kiolvastam a második részét szörnyű volt várni a harmadik részre. Nagyon sokáig mentem könyvesboltból könyvesboltba, míg meglett a harmadik része. Egyszerűen nem tudtam lerakni, csak faltam a sorokat. Megkaptuk a sorozat méltó befejezését. :) Na de az az epilógus a végén? Itt betekintést kapunk a szereplők jövőjébe és összeér a történet a Végzet Ereklyéivel. De az a rész Willről... nekem nagyon nem kellett volna, mert beállt a heti sokk. De összességében tényleg jó könyv és valóban csak ajánlani tudom. Biztos kedvenc ez is ;)



Idézet:

"-Camille finoman jár. Mint egy faun az erdőben. Nem úgy, mint egy kacsa.
-Nem úgy járok, mint egy kacsa.
-Én szeretem a kacsákat - szúrta közbe diplomatikusan Jem. - Főleg a Hyde Parkban levőket.- A szeme sarkából Willre pillantott; mindkét fiú az asztal lapján ült, lábukat a levegőben lóbálták. - Emlékszel, amikor megpróbáltál rávenni, hogy etessem meg velük egy kacsapástétomot, mert szerettél volna kitenyészteni egy új kannibál kacsafajt?
-Be is falták - emlékezett vissza Will. - A vérszomjas kis dögök."
Sose bízzatok egy kacsában!



Egy kis érdekességnek:


Fekete: az árnyvadászok harci viselete (az esti vadászatokhoz)
Fehér: a halál, a bánat, szomorúság színe
Arany: menyasszony esküvői ruhája
Piros: különböző szertartások, varázslatok színe



Remélem tetszett az első könyvajánlóm, értékelőm (kinek, hogy tetszik).



2 megjegyzés:

  1. (csak egy megjegyzés: az a "Black for hunting trough the night..." egy versike akar lenni, ami magyarra fordítva inkább így szól:
    "Minden éji vadász csupa fekete,
    Halálnak, bánatnak fehér a színe.
    Oltár előtt arany a menyasszony,
    Varázslathoz az árnyvadász vöröset válasszon."

    De van folytatása is:
    "Ha testünk máglyán ég, köpenyünk fehér,
    Kék szín jelzi, ha ki elveszett, hazatér.
    Ha nephilim születik, fellobban a tűz,
    A láng belőlünk minden bűnt elűz.
    Titkos tudásra boruljon lepel,
    Ki nem öregszik csontszínt visel.
    Sáfrányfényben fürdik a kivívott győzelem,
    Zöld gyógyítja bánat szaggatta szívem.
    A démontornyok ezüstben ragyogjanak,
    S bronz a szín, mely megidéz álnok hatalmakat."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a megjegyzést :) Én ezzel tisztában vagyok, viszont inkább arra törekedtem, hogy rövidítsek, így nem idéztem az egész verset, hanem egyszerűen leírtam a lényeget. Eleve csak egy szösszenetet akartam :)

      Törlés